צרו קשר

הבלוג

ניהול פרויקטים

מנהלת תחבורה ציבורית – משרד התחבורה

רקע
על פי התכנית האסטרטגית של משרד התחבורה, שהוכנה בשנת 2012, בשנת 2030 עתידה ישראל להתמודד עם כשל כללי במערכת הכבישים העורקית, במטרופולינים (י-ם, ת”א, חיפה ובאר שבע) בשעות שיא בוקר.
הכשל יתבטא בתוספת זמן נסיעה של כ-60 דקות נסיעה בממוצע ברכב פרטי, המביאה ל-850 מיליון שעות אדם מבוזבזות, המתורגמות להפסד בגובה של כ-25 מיליון ₪.

ישראל ניצבת בפני מספר אתגרים משמעותיים בהתמדדות עם הבעיה התחבורתית, בכל הנוגע לתחבורה ציבורית:
הראשון, פערים בין רמת השירות הניתנת כיום (מבחינת כיסוי, יעילות השירות ותדירות השירות) לבין הביקוש והצרכים הקיימים.

השני, פער מהותי בין תשתיות התחבורה הציבורית הקיימות לאלו הנדרשות. התשתיות כוללות נתיבי העדפה, מסופים ותחנות מרכזיות, תחנות קצה ותחנות העלאה והורדת נוסעים. הפערים יוצרים מס’ בעיות:

1. זמני נסיעה של קווים אינם תחרותיים מול הרכב הפרטי.
2. מחסור במקום במסופים הקיימים יוצר קושי בתוספות שירות.
3. בזבוז של תשומות אוטובוסים (אוטובוסים נוסעים ריקים למסופים שאינם ממוקמים בקרבת תחנות הקצה).

השלישי, מחסור בכמות הנהגים הנדרשת להפעלת הקווים, דבר המקשה על תוספות שירות ותפעול תקין של המערך הקיים. כתוצאה מחוסר איזון זה, היקף השימוש בתחבורה ציבורית נמוך ומרכזי הערים גדושים ופקוקים בשעות השיא.

לצורך קידום התחבורה הציבורית החליטה הממשלה להקים מנהלת תחבורה ציבורית אשר תסייע בפתיחת שוק התח”צ לתחרות, ותרכז את כלל פעילויות קווי התחבורה הציבורית משלב התכנון, דרך היישום, ועד לבקרה תפעולית שוטפת על מפעילי התחבורה הציבורית, תוך פיתוח מערך טכנולוגי תומך.

חברת AMCG תשתיות ותחבורה נבחרה לגוף המבצע, של מנהלת פיתוח ושיפור התחבורה הציבורית בישראל, ובמסגרתה היא מנהלת שלושה תחומים: יישום מכרזי תחבורה ציבורית, בקרה על מפעילי התחבורה הציבורית ותחום טכנולוגיות.

מטרה
לשמש זרוע הביצוע של משרד התחבורה, למימוש יעדיה בתחומי הטכנולוגיה, הבקרה והיישום ולייעץ למשרד התחבורה בקידום התחבורה הציבורית בישראל.

האתגר
מתן מענה הוליסטי ויסודי לכלל אתגרי התחבורה הציבורית הנוכחיים והעתידיים של ישראל.

תפקיד המנהלת
מנהלת תחבורה ציבורית פועלת ב-3 מישורים עיקריים: יישום, בקרה וטכנולוגיות:

יישום: ניהול תהליכי מפעיל חדש לאשכול קווי אוטובוס וניהול תהליכי תוספות שירות הכוללים: מיפוי קווים ותשתיות, רישוי, הקמת תשתיות, ניהול טכנולוגיות, הנגשת השירות לבעלי מוגבלויות, תעריפים, כרטוס חכם, הטמעת הטכנולוגיות אצל המפעיל וניהול כוח אדם וצי רכב.

בקרה ופניות ציבור: סיוע למשרד התחבורה במעקב ואכיפה אחר עמידת זכייני התחבורה הציבורית (אוטובוסים, מוניות ורכבות) בהתחייבויותיהם בהתאם לתנאי המכרז והדינים החלים עליהם. כמו כן, סיוע בהוצאת דוחות בקרה על פעילות הענף וניהול סקרי שביעות רצון הנוסעים. זאת בנוסף לניהול תהליך הטיפול בפניות ציבור.

טכנולוגיות: ליווי טכנולוגי למשרד התחבורה באשר למערכות טכנולוגיות קיימות כיום והעתידות לקום. כמו כן יוזמת, מפתחת ומנהלת מספר רב של פרויקטים טכנולוגיים לייעול תחום התחבורה הציבורית בארץ והנגשת המידע לציבור הנוסעים, המתכננים ומפעילי התחבורה הציבורית.
פרויקטים טכנולוגיים אלו כוללים הקמת מערכות מידע לניהול רישוי התחבורה הציבורית וניהול האכיפה אחר המפעילים, פריסת שילוט סטטי ואלקטרוני בתחנות האוטובוסים ברחבי הארץ, מערכות זמן אמת, מערכות כירטוס חכם ועוד.

אהבתם?

קבלו את התכנים שלנו ישירות לתיבת המייל

זאת תחילה של ידידות מופלאה (:

ממש בקרוב נתחיל לשלוח לך תכנים, נתראה באינבוקס!

תגובות:

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אני רוצה לראות מה השאר כתבו