צרו קשר

הבלוג

ניהול פרויקטים

בקרת פרויקטים – משרד הבטחון, אגף בינוי

רקע
במסגרת רה-הארגון במערך הבינוי של צה”ל, הוחלט כי הבקרה על הפרויקטים המהווים את ליבת העשייה, הינה מרכיב חשוב וקריטי למימוש תכנית העבודה.
על כן, הוקם ענף תכנון ובקרת פרויקטים, שתחתיו שלושה מדורים ייעודיים המהווים יחד ולחוד מסגרת מרכזית שעיקר פעילותה:

1. בניית תכנית העבודה לאגף.

2. בקרה על תכנית העבודה ווידוא מימושה, תוך עמידה ביעדיה (תכולה ואיכות, תקציב ולו”ז).

חברת AMCG תשתיות ותחבורה  נבחרה לאבחון, ניתוח, הקמת והגדרת הפעילות והמתודולוגיה של מדור בקרת פרויקטים בענף תכנון ובקרת פרויקטים על מנת שיהווה גוף תורה ובקרה המוביל את מדיניות הבקרה בתחום ניהול פרויקטים בפרויקטי הבנייה בכוחות היבשה בצה”ל.

מטרה
הקמת מערך לבקרת פרויקטים בהיבטי לוחות זמנים, תקציב, תכולה וניהול סיכונים בשלבי התכנון והביצוע בענף תכנון ובקרת פרויקטים באגף ההנדסה הבינוי של משרד הביטחון.

היעדים

1. קביעת נהלים וסטנדרטיזציה בתהליכי ניהול פרויקטים.

2. יישום המתודולוגיה והטמעת שגרת ניהול ובקרה.

3. קביעת רמת עניין ובקרה בפרויקטים.

4. מיסוד גוף מרכזי האחראי לתמוך ולייעץ למנהלי הפרויקטים ברמות השונות.

5. מדידת ביצועים ופרויקטים וביצוע מעקב ובקרה בשלבי המימוש של הפרויקט.

6. אינטגרציה בין הגורמים המעורבים.

7. גיבוש דו”ח מנהלים וייצור תמונת מצב ארגונית לכלל הפרויקטים.

8. העמקת שקיפות המידע בארגון.

החלק שלנו בניהול הפרויקט
צוות ייעודי הוקצה לניהול הפרויקט, ויצירת תשתית אחידה לשימוש הענף והמדור.
נבנתה תוכנית אשר כללה את השלבים הבאים:

1. הגדרת תכנית העבודה – תכנית מפורטת הכוללת את שם המשימה לביצוע, משך הזמן לביצוע, תאריך התחלה, תאריך סיום וגאנט ניהול גרפי.

2. סטטוס תהליך – פירוט שלבי ההקמה, תהליכים בגיבוש, שלבי ההטמעה ושלבי הליווי השוטף.

3. הנחות יסוד – פרטו את הלו”ז, סיכונים, תקציב, תכולה ואיכות עבור הגורמים השונים ובהם מנהל הפרויקט, ראש ענף ומפקד מרחב, שו”ב ומפקדת המרכז.כמו כן הוצגו תהליכים מובנים לקבלת החלטות

4. תהליך ההטמעה – בו בוצע סינון של כ-30 פרויקטים אשר החלו בשנת 2010, עליהם בוצע תהליך ההטמעה באופן הדרגתי.

5. מתודולוגיה ופורמטים – בו נכללו הכנת בסיס לו”ז מפורט לפרויקט, ניהול ובקרת הלו”ז לאורך שלבי הפרויקט, תהליך יישום הלו”ז בכל שלבי התכנון, שגרת ניהול ופורמט בקרה אחיד ומתואם.

6. שגרת ניהול והחלפת כלים קיימים – בו נכללו כלל היבטי הלו”ז, ניהול הסיכונים לאורך שלבי הפרויקט, ניהול תקציב ותכולה וכן מבט כולל לניתוח נתוני הפרוייקטים והפקת דו”ח אינטגרציה מלא לרמות השונות בארגון.

אהבתם?

קבלו את התכנים שלנו ישירות לתיבת המייל

זאת תחילה של ידידות מופלאה (:

ממש בקרוב נתחיל לשלוח לך תכנים, נתראה באינבוקס!

תגובות:

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אני רוצה לראות מה השאר כתבו
//JanTag 04.11.2020
Vender Viagra Cialis Silagra 100 Cialis Eli Lilly Cialis Online